måndag 20 juni 2016

Dagens bild nr 50 - "Kaffestrof"


Gråt inte över spilld mjölk lyder uttrycket. Men kaffe då? Det kan man väl få fälla en liten tår över. Särskilt när det spills över en synnerligen usel kniv.

I ärlighetens namn får erkännas att fotot är arrangerat. Jag fick helt enkelt en bild i huvudet. Något om att kaffe på vitt bord skulle ge ett intressant mönster. Och det blev det. Fotografiskt och tekniskt kunde bilden vara bättre men idén är jag synnerligen nöjd med!


"Moccastrophe"


Kniven i fråga var ett experiment. Det gick ut på att testa ett nytt för mig okänt kinesiskt märke. Om hur det gick kan ni läsa om här om ni inte redan gjort det. I korthet kan sägas att det inte föll väl ut även om det löste sig.  

Även hel är kniven skitdålig. Några saker är emellertid riktigt bra, som handtagsformen som även var en av orsakerna att den köptes. Det och att jag faktiskt tyckte att den såg relativt bra ut. Sen var den förstås snorbillig. 

Men som vanligt verkar inte den som snickrade ihop den förstå det här med hur mänskliga appendix i form av händer är konstruerade. Om det kombineras med otyget "jimpings" så har man en olyckligt äktenskap. I det här fallet strimlas fingrarna obönhörligt om kniven öppnas. Grova räfflor precis där fingret landar är INTE BRA helt enkelt. Dessutom är den felkonstruerad så man får ta i som en arg gnu för att få upp den utan handledssnärt. 

Jag fick dock pengarna tillbaks och nya skruvar för nästan inga pengar alls vilket betyder att kniven inte kostade mig mer än två dollar totalt eller nåt sånt. Och för sjutton kronor är det en MYCKET bra kniv.


/ J - gråter lite över spillt kaffe

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar