lördag 11 juni 2016

Dagens bild nr 47 - "Inte så suddigt"


Dagens bild är ett foto jag gillar helt enkelt. Det hade även kunnat vara fotografiskt bra om det funnits lite mer ljus på handtaget men jag gillar inte att "fuska" för mycket i bilbehandlingsprogram. Som nästan alla mina bilder är den tagen utomhus i det ljus som råder när jag får för mig att fotografera. 

Bakgrunden i det här fallet är helt enkelt ett kakfat! Råkar ha två stycken "JellyBean", ett gult och ett rött. Med sin halvt genomskinliga glasyta ger de en spännande kontrast eftersom utseendet varierar beroende på ljuset. 


"Not so Blurry"


Kniven är som de flesta kanske känner igen min Kershaw Blur. En kniv som helt klart toppar favoriterna bland eggiga kompanjoner och därför ofta återfinns i en ficka någonstans. Jag har långt framskridna planer på att införskaffa ytterligare en då jag skulle vilja ha ett exemplar med S30V stål och satinfinish. Den här versionen har det stål som Kershaw utvecklade ihop med Sandvik - 14C28N och som synes med en "Blackwash"-behandling. Inte pjåkigt alls faktiskt. 


/ J - ser understundom suddigt

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar