lördag 8 november 2014

Blodvite

- Mandoliner ger inte bara upphov till ljuv musik



Ingen mening att peka finger, särskilt som delar av det saknas!

Men det kan ändå sägas att det inte är vidare smart att dra fingrarna tvärs över eggen på mandolinen jag nyligen fick i födelsedagspresent. Jag tyckte ju bara att det blev fula jack i det jag skivade av skyddshandtaget och prövade utan. Det jag inte var medveten om var hur oerhört effektiv den här prylen är. Efter ett par drag var löken försvunnen och jag övergick till att arbeta på egen hand.  AJ!


ja, det ser makabert ut,,,


Jag kan meddela att eggen var ohyggligt vass. Enda fördelen med det var att snittet blev snyggt!

Vichysoissen blev försenad men rätt god ändå.



Men något cyklat blir det inte idag som tänkt var...skräp, skräp, skräp.


/ J - köksskadad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar