måndag 1 april 2019

Inget aprilskämt


Jag planerar inte föra någon bakom ljuset idag dagens datum till trots även om det verkar som jag utsatt mig själv för ett litet spratt. Eller så är det ett tecken på något, frågan är vad. Det som hänt är att jag råkat förlägga en kniv och nu kan jag inte hitta den. 

Extra illa är det eftersom jag är mitt uppe i testande av och skrivande om den saknade kniven. Till saken hör att det är en fastbladare varför den är väsentligt större än det mesta jag brukar testa och kan därför inte ha försvunnit i djupet av någon jeansficka eller så. 

Det kan vara ett tecken på endera ålder eller att jag har för många knivar. Personligen tänker jag inte erkänna något av det!

Jag hittade inte det jag sökte men väl mina knivar från Mora


Och appropå fastbladare och många knivar hittade jag mina Moraknivar i en låda när jag letade efter den förlorade sonen. Inte riktigt alla då någon gammal slitvarg återfinns i verktygslåda och cykelbod. Men de flesta i alla fall. 

Och vad gäller test har jag även börjat använda de två svartbladade Bushcraft-knivarna i syfte att skriva något om dem.  

Som påpekades på Instagram saknas en Eldris eller två. Det är något jag ämnar råda bot på i framtiden. 


/ J - i sökartagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar