måndag 9 juli 2018

En dag ett tältliv i sänder


Understundom blir saker och ting inte riktigt som man tänkt sig. Det gäller stort och smått och hela livet. Ett fenomen ni säkert är mer än väl bekanta med. 

En kvällsvy från "vardagsrummet"


Av det skälet tältar jag ett tag. Inte som utflykt utan jag bor faktiskt i ett litet rävgryt i form av ett fjälltält. Så kan livet slumpa sig. Det är inte för evigt får jag hoppas men för stunden i alla fall. Som tur var är vädret strålande och jag har goda vänner som jag kan besöka för att få mig lite grillad mat och inte minst ett par fotbollsmatcher. Jag är ingen fanatiker direkt eller om sanningen skall fram gillar jag inte fotboll alls i vanliga fall. Men VM ser jag alltid och inte blir det sämre av att sommaren är het och det går bra för Sverige. Eller gjorde fram till tvärstoppet mot England. Så går det när man spelar engelsk fotboll mot läromästarna. 

Annat vardagsrum


När man tältar, campar eller är ute behövs förvisso en kniv eller två. Jag överdriver som vanligt. Eftersom jag är på mobil fot och hemmet är där jag är finns det fler knivar faktiskt. Skall jag vara ärlig så är jag nog lite "skadad". För att kunna få lite variation i dagsrotationen har jag med mig ett par rullar med knivar. Jag är inte ens säker på hur många. Det är en bunt. Det kan väl inte vara "normalt"? 


/ J - den ofrivillige camparen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar