lördag 20 februari 2016

Om bilder, deras ursprung och upphovsrätt


Jag fick en fråga nyligen om ursprunget till några bilder jag lagt upp här och på Instagram. 


"Pure Origin"


Om det inte framgått tidigare så vill jag förtydliga att de foton som förekommer här på bloggen* i så gott som samtliga fall är tagna av mig. När så inte är fallet är det angivet i anslutning till bilden. 

Sen händer det undantagsvis att jag lägger upp bilder som mer har karaktär av allmängods. De kan vara utan källa om den inte är känd. Skulle någon i de fallen ha annan uppfattning är det bara att höra av sig så tar jag omedelbart bort dem. 

Vill någon använda någon av mina bilder går det troligen bra efter det att kontakt tagits med mig!


/ J - bildmakare, tyvärr inte fotograf


* Det gäller även "Cykligare" för den delen

3 kommentarer:

  1. Bilden med Griptilian - har du lagt din kniv på en befintlig bild eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både ja och nej, svaret är enklare än så! :-) Det är kartongen till alla mina kaffepoddar! Var tvungen att bunkra lite!

      Radera