onsdag 25 maj 2016

Dagens bild nr 41 "De senaste tillskotten"


Så här kan det gå när smaken är brokig! Det vore enklare om man var mer insnöad på ett ämne som jag skrev häromsistens. Ni vet, bara Spydercos, EKA eller klassiska mönster, dolkar från andra världskriget eller något. Som det är nu gillar jag knivar helt enkelt. För brett för stort och för ofokuserat. Som tur var ligger fokus på fällknivar men inte ens där är jag helt konsekvent!



"The latest Aquisitions"


Ovanifrån ses min Terzuoladesignade Starmate från Spyderco och under den en Large Chinese från samma företag. Den senare formgiven av den numera bortgångne Bob Lum och baseras på ett klassiskt kinesiskt knivmönster. Under den frukten av samarbetet mellan Jens Ansö och Böker i form av Aurora. Den recenserade jag nyligen för den som missat det. Underst återfinns en liten knubbis från DPx kallad "HEAT", amerikaner älskar ju sina akronymer även om den här kniven är tillverkad i Maniago, Italien så vitt jag vet. 


/ J - samlare?

PS Varför engelska titlar på många bilder? Enkelt, de används även på Instagram och där är majoriteten av läsarna/tittarna inte svensktalande!

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar