fredag 1 juni 2018

Fredags-EDC XVIII


Sommaren anlände i vårmånaden maj och slog alla rekord. Åtminstone dem från förra året. Jag konstaterade tillsammans med en god vän att oavsett hur resten av sommaren ter sig så har den redan varit både längre och varmare än i fjol! Det är något som blir särskilt tydligt när man som jag cyklar en del. Då märks väder och vind extra tydligt och lägger sig på minnet. 

Värme kräver shorts och jag gillar typen med mååånga fickor. I en del av dem återfinns knivar och då föredrar jag generellt lite lättare sådana för att de inte skall hänga och slänga för mycket. Idag en större fast mycket lätt kniv i höger benficka. En mindre kniv i höger sidoficka då jag skall på utomhusaktivitet med jobbet idag vilket eventuellt tarvar att en kniv plockas fram i sällskap och därför bör vara diskret. Sen en minikniv med tillhörande lilla sax i gömmorna. 




Den stora rackaren är Cold Steels "Broken Skull". Namnet är svårt att missa med det anskrämliga typsnittet. Bra blad, dålig anslagstavla. Den mindre kniven är förstås Spydercos Dragonfly 2 och i det här fallet i SprintRun-utförande med blad i laminerat HAP40. Miniatyren är en Victorinox Classic. 

/ J- fredagsfiraren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar