onsdag 21 mars 2018

Dagens bild nr 140 "En kniv i vinterns hjärta"


Ibland blir man en smula deppig när man betraktar effekterna av vädrets makter. Det blev påtagligt i morse när jag öppnade min Facebook bara för att se ansiktsboken föreslog gamla inlägg så där som algoritmerna plägar göra. Den aktuella bilden illustrerade ett inlägg jag skrev för "Svenska Cycling Plus" för två år sedan och förställde en landsvägscykel placerad mot en varm vårsolig vägg och hjulen vilande mot spirande gräs och vårblomster. Det är andra tider nu vilket fick mig att ta nedanstående bild för några dagar sedan. 

Min åsikt om vintern är att den bör dö nu!

Eller med Kent Wistis ord:

"- Nästa år får någon annan än Postnord leverera våren."


"A Knife through Winters Heart"


Kniven är en Extrema Ratio modell "BF 2 CD". Beteckningen står för att det är en vad de kallar "basic folder" och nummer tre i storlek då den även finns en BF 0 och en BF 1. Delvis skyldig till att en kniv från Italienska Prato införskaffades är en #foldersunfolded på Instagram. Han borde banne mig få saftiga rabatter från företaget så bra reklam som han gör för dem vilket inte minst märks på att de oftare lånar hans bilder än att ta egna till sitt konto. 




Sen blev jag extra glad när bilden inspirerade till följande konstverk. Bakom det står min faster Yvonne Lillvreten. Hon tecknar och målar i en eftertänksam naivistisk stil som muntrar upp mig. 


/ J - vårlängtaren

#aliaspostmortem #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar