tisdag 27 mars 2018

Dagens bild nr 141 "Vintergröna"


Men va fan! Skall det inte vara vår snart? När jag skriver dessa ord är det återigen vitt ute och snön faller som vore det december. Nu får fanskapet snart ge sig. Det kanske är på sin plats på julafton men inte i slutet av mars. 

På jobbet kan jag konstatera att det finns flera grupper som gör gemensam sak i önskan om ljusare och framförallt varmare tider. En ohelig allians av amatörcyklister som jag själv, ryttarfolk och odlarmänniskor. Alla vill vi slippa snö. 


"The Only Green"


Bilden är därför en jag lade upp på Instagram igår och tagen ute vid Kronobergs slottsruin. Där återfinns den här massiva och åretruntgröna murgrönan. Kniven är min Spyderco Shaman. En favorit om någon nu missat det. Kniven som förenar en viss elegans med massiv styrka. 


/ J - letar efter våren

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar