fredag 18 januari 2019

Fredags-EDC XXXIII "Jodå, den är med"

I den här delen av världen beslutade sig moder natur för att det var dags med lite allmän ljusterapi. Någon annan anledning till att någon tänt den riktigt stora lampan kan jag inte finna. 

Sol go' vänner, efterlängtat må jag säga. Själv tillhör jag kategorin människor som är rätt ljuskänsliga. Alltså inte som i ljusskygg och sysslandes med skumraskaffärer eller att jag skulle ha lätt för att bränna mig på stranden. Nej, utan på det viset att jag inte mår bra av frånvaron av sol och därmed ljus. 

Så idag mår jag bra! Så bra att det skall försökas fotas lite knivar i eftermiddag. Jag har några texter som behöver bildsättas. 

"It's there all right"


I fickorna samsas ett par knivar med det gemensamt att de har handtag i kolfiber. Egentligen är det "Mamba" från QSP jag i huvudsak bär men det är så att den förbaskade Spyderco Kapara vägrar att lämna fickorna, så mycket gillar jag den. Jag gillar Mamban också kan jag tillägga och det slumpar sig att det är andra fredagen i rad den har hittat in i rotationen märker jag.

Det är en kniv med många positiva detaljer som höjer den. Några av dem kan ni se på bilden som välvda handtagssidor i profilerad kolfiber, täckplatta för det hål som inte används för clipet, väl utformad "finger choil" och utmärkt åtkomst till låsarmen. 

Två mycket sympatiska knivar som sagt. 

Ha nu en riktigt god fortsättning på er fredag, de ämnar jag!


/ J - in the mood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar