torsdag 23 maj 2019

Crossover

De här bilderna illustrerar en liten "crossover" mellan mina bloggar och väckte stort intresse på Instagram. Därför kan jag inte låta bli att dela med mig av dem även här! Det handlar om en annan typ av beredskap än säg den som "preppers" ägnar sig åt. 



Förberedd!?


Jag har beslutat kombinera två av mina största intressen i syfte att överleva. Det efter att tre "nästanincidenter" dök upp på sista landsvägsrundan. "Nästan" såtillvida att om det inte varit för viss rutin, någorlunda reflexer och bra bromsar så hade jag minsann haft annat stoff att skriva om!

Velociped utrustad för den nya tiden trafikklimat

Därför ämnar jag se till att jag åtminstone orsakar en punktering på nästa groteska vita Volvo SUV som kör på och kanske över mig. 

... med tillhörande hjälm. 


Även motorhuvuen kan behöva några extra repor om man hamnar där. Det har ju hänt mig förut. Alternativt kan huvudbonaden användas för att stångas med om man behöver umgås med föraren. OM det nu mot förmodan finns en sådan förstås. Får man tro många tidningstexter så är bilar förarlösa. Ni vet det vanliga "bil krockade med cyklist". Senast jag läste en sådan var igår. 

Nu känner jag mig redo för en sväng i trafiken. 


/ J - armed and dangerous


(VARNING! Texten kan innehålla spår av ironi)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar