fredag 8 november 2019

Fredags-EDC L

Ibland får det vara lite fason på grejorna. En viss stil helt enkelt. Eller ja, stil är väl inte min grej egentligen. Men undantag från knivarna kan jag knappast räknas till de elegantas skara. Mer som en raggig och för tillfället skäggig figur, en Hagrid. Men hur som haver fickskrotet håller en viss nivå dagen till ära. 

En fredag vilken som helst men det kan väl vara värt att fira ändå?

"Friday-EDC with style"

Knivarna är den för mig nya Lionsteel ROK och den betydligt äldre och nu tagna ur produktion Spyderco Lum Chinese. Den här är min sprint-run med nishijin-sidor. Snyggt och halt. Pennan är en sisådär sak från Two Sun. Den kan faktiskt ha det värsta clip som någonsin satts på en penna. Det gick inte att få över en ficka och spetsen stack rakt ut. Nu har jag plattat till clipet helt för att det inte skall vara i vägen. Nästa steg är att forma en läpp på clipet efter eget tycke. 

Glad fredag på er go' vänner!


/ J - fredagsfiraren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar