fredag 22 november 2019

Fredags-EDC LI

Pennan är mäktigare än svärdet sägs det. I alla fall om det är en "tactical pen" som den här och man hugger någon i ögat med den. Skämt åsido, jag ämnar skriva saker idag. Dock inte så mycket analogt utan det blir nog mer hamrande på tangentbordet är jag rädd. Jag ristar mina digitala runor: 1 0 11 0 0 1 1 1 0. 

"Pennan är mäktigare än..."


Idag är bestyckningen lätt minimalistisk. En mycket liten kniv som mest bärs för att den har en miniatyrsax som ibland nyttjas. Jag talar förstås om Victorinox Classic. Här i alox-utförande. Den större kniven är en riktigt trevlig liten pjäs från QSP. Modellen heter Puffin och har handtag av titan med sida av kolfiber. Bladstålet är S35VN och det tvåhandsöppnade bladet löper på keramiska lager. 

Pennan är den alltsom oftast avporträtterade T5Ti Halberd från Fenix. Det är min bästa penna av det här slaget. 

Med det sagt vill jag önska er alla en ruskigt god fredag!!


/ J -fredagar sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar