tisdag 1 oktober 2024

Tiden går

"De säger att Sverige är vackert på vintern. 

Hur vet dom det? Då är ju Sverige täckt av snö!"


Så formulerade sig Tage Danielsson en gång. Jag har god lust att säga något liknande om hösten. Hela tiden får jag höra hur vackra färgerna är. Jag tycker det är mörkt, svaret blir "men det blir ju så vackra färger". Jag tänker och säger att det är snart är november och då blir det mörkare än mörkt samt regn. Samma svar, "färgerna!!"

VART är färgerna?


Min invändning är att det är förbaskat svårt att se eftersom det regnar halva tiden och resten är det dimma.

Möjligen är det inte fullt så deppigt. Solen skiner faktiskt nu. Men det har blivit så kallt att bilrutor var tvugna att skrapas i morse. Tur att man cyklar. Eller kanske inte då det var rejält kallt det också.

Det var så här det började, varannan gul varannan grön för någon vecka sedan


Någon solig dag har det trots allt blivit. Det här var den sista söndagsmorgonen i oktober. Då passade jag på att filma ett par clip inför recensioner av bland andra den här kniven!


Typiskt väder för säsongen således. Men det måste medges att oktober bjöd på blandad kompott inkluderande några riktigt fina dagar. Anledningen att jag är så besatt av väder för tillfället är att jag ämnar delta i en knivkastningstävling on-line kallad "Aim Games - K21 The Caverns of Mars" framöver. Mitt deltagande i den förra begivenheten snöade in då jag inte har tillgång till någon inomhusbana och den gick av stapeln mellan januari och mars i år.  

Därför kommer det bli lite texter om knivkastning framöver. Som den minnesgode läsaren har sett har det även recenserats några knivar av den typen på sistone i form av The Devil's Claw från Zitoon och Spinning Butcher från WL Custom Blade och Throwingzone. De är mina nuvarande tävlingsknivar för övrigt. 

En kniv som är mer färgglad än hösten, CJRB Hectare


Månaden kommer delvis att fortsätta på samma tema då ett par fastbladare står på kö för att presenteras. Det handlar om modeller som Al Mar B-21, en förträfflig kniv förresten, samt ANV M25. Den är minst lika förträfflig när jag tänker efter.

Sen får vi se om det blir några nyheter i form av nya knivar. Jag väntar inte på extremt många sådana. Fast det är som sagt höst och någon fastbladare till passar bra till skogspromenader och uteliv så kanske? Sedan var det temat ovan, kanske någon mer projektil att kasta? Det får framtiden utvisa.

Ha det så synes vi i lite olika former!


/ J - höstar ned sig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar