söndag 27 december 2015

Och av de planerna blev det intet


Det är inte alltid det går som man tänkt sig. Faktiskt oftare än inte är min erfarenhet genom livet. Den här gången rör det inte direkt liv eller död. Det handlar däremot om min nya kamera och fototillfällen.

Det förhåller sig nämligen så att jag inte är i besittning av vare sig studio, ljusbox eller ens externa blixtar och andra roliga leksaker. Jag är därför i högsta grad beroende av solsken eller åtminstone dagsljus för att kunna fotografera någorlunda anständigt.



Hittills har alla sådana planer gått i stöpet. Endera är det mörkare än i röven på en sotare eller så är det faktiskt soligt men då har den knappt orkat masa sig upp över hustaken och slagskuggorna har varit svarta. Vintern är en mörk tid på mer än ett sätt. I skrivande stund är det någon form av halv snöstorm med blötsnö/regn och vind.

Av mina vilda planer på att illustrera min knivsamling på ett bättre vis har det därmed blivit intet. I princip alla bilder ni tar del av så  här långt är "gamla". Bara några foton jag lagt ut på Instagram och någon ögonblicksbild här som är färska. 

Men någon gång skall det väl komma en vår. Både för mig, världen och min kamera.


/ J - undrar om det stämmer att efter regn kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar