söndag 20 december 2015

Dagens bild nr 4


Bilden idag är på en liten kniv med mycket attityd och en av de som fick mig att kika på Cold Steel som märke. Eller ja, tittat har jag väl gjort tidigare men mest med ett ögonbryn höjt i förvåning över marknadsföringen och de många märkligheter de spottar ur sig. 


"Tuff"


Mini Tuff Lite är en riktigt praktisk liten krabat när det kommer till små vardagssysslor som förpackningsöppning och liknande. Ligger bra i handen gör den också särskilt taget i beaktande det diminutiva formatet. Sen är den en av de minsta knivarna som finns med det berömda "Tria-Ad"-låset. Snacka om overkill!


/ J - uppskattar det stora i det lilla

(Mini Tuff Lite finns utförligt beskriven här!)

3 kommentarer:

  1. Tuff liten rackare! Har haft Micro Recon1 som är ännu lite mindre (också med TriAd lock, overkill anyone? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte känt på den själv men av bilder och även kommentarer att döma verkar ergonomin på den vara sisådär. Men det är klart, vad skall man förvänta sig av en mikrokniv? Vad tycker du om den? Själv kör jag ofta med min Pro-Tech "Stinger" som minikniv. Den är grym i sammanhanget.

      Radera
  2. Tja, jag har haft 4 st och sålt dem varenda gång, så något är det ju som drar, men samtidigt tänker jag "Vafan ska jag med den *egentligen*" och säljer den :)

    SvaraRadera