fredag 11 december 2015

"Ny" knivblogg


Ibland händer det saker i livet och så även i mitt.

Eftersom jag framgent mer aktivt kommer att skriva om cykling i olika former knutet till den eminenta publikationen Svenska Cycling Plus så har jag beslutat dela upp mina bloggtexter något mer än tidigare. Mitt intresse för knivar har ju knappast dött bara för det, snarare tvärtom. Ni vet själva hur det kan vara. Jag är inne i en "knivig" fas.

Sen tycker jag personligen att den knivtokige kan behöva läsa om cyklar ibland och cykelfanatikern kan behöva öka sin kunskap om knivar, men det är ju bara jag det.

Men därför kära vänner och läsare vars intresse främst är eggredskap av olika slag med fokus på knivar så ser nu en "ny" eller snarare mer renodlad blogg dagens ljus.

Välkommen till "Knivigt värre"!


För att inte någon av mina stadigvarande läsare skall bli helt förvirrade kommer skillnaden inte bli astronomisk gentemot tidigare vad gäller innehållet. Och de tidigare texterna får följa med även om några av dem fräschats upp lite med nya bilder. Det har ju hunnit bli några stycken vid det här laget. Men det gör dem förhoppningsvis mer lättåtkomliga och sökbara. 

Här kommer ni även hitta samma innehåll som tidigare på "Cykligare" när det gäller knivar. Det vill säga presentationer och recensioner av mina knivar där tonvikten ligger på fällknivar av olika slag. Förutom presentationer av olika modeller kommer det att förekomma någon mer kåserande text om vådan av att vara en Knifeoholic och knivlivet i stort. Men planer finns även på att utvidga innehållet vad det lider.



Till exempel funderar jag på att införa någon form av gästspel. Jag har en bekant som är en riktig storjägare och har en diger samling väl använda jaktknivar företrädesvis handgjorda diton samt av märket Fällkniven. De ligger nära till hands att börja med.

Vidare ämnar jag skriva om köksknivar. Ett ämne som även det ligger mig varmt om hjärtat. De är trots allt de som används mest åtminstone i mitt liv. Så de om något borde betraktas som "EDC" i ordets vidaste bemärkelse, även om man naturligtvis inte bär omkring på dem särskilt ofta.

Sen är jag förstås öppen för förslag från er läsare! Vad det kan bli av den här resan återstår att se men spännande blir det.

Häng med vettja!


/ J - en kniviot bland andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar