torsdag 20 oktober 2016

Dagens bild nr 92 "Höst"

Eftersom det regnar och är tvärgrått går det att konstatera att det är höst. Får man tro kalendern har det varit det ett bra tag men väderleksmässigt har det mest varit soligt och ovanligt varmt för årstiden. både här i Växjö och i halva riket. Det har gått över nu.

En av de få saker jag uppskattar med hösten är färgerna. Det och den höga klara luften som är lätt att andas. Annars tillhör jag dem som får höstdepressioner.

Det man kan göra med alla färger och former är att ta bilder och därför passade jag på att ta ett antal igår när jag hade tid och möjlighet. 

Utöver det så hamras det på ett flertal recensioner som ni kommer att kunna ta del av såväl här som på "Vasst" inom kort. Det blir customkniv i form av TTKs "Raptor", brukskniv genom Lionsteels Big Opera och minikniv i Jettisonskepnad. Senare följer även texter som behandlar en för mig ny kines Real Steels "Griffin" och ett antal Spydercos som ethnic-serie representerade av "Hungarian" och "Pattada" och modeller som "PPT", "Starmate" med flera. 

"Al Mar and the Fall"



Kniven på bilden är min enda Al Mar. Varför vet jag inte egentligen eftersom jag tycker mycket om den och inte skulle ha något emot att ha fler. Det finns några modeller som lockar såsom "Nomad" och "Mini Sere 2000" och kanske en "Eagle HD". Men kruxet är att jag inte vet om de är prisvärda. De är tämligen dyra och i rätt enkla material men oerhört välgjorda. De vet vad de gör i Japan. Om jag inte missminner mig är det Moki som gör dem åt Al Mar.

Modellen är för övrigt en Falcon Ultralight. Och det är den - ultralätt alltså.


/ J - ser suddigt

PS, Om det förekommer stavfel i texten kan det bero på att jag glömde mina glasögon idag DS

#knivesandbikes #aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar