måndag 6 augusti 2018

Bildgåtor


På det allestädes närvarande Instagram har jag börjat med en ny serie bilder som jag ämnar dela med mig av även här på bloggen. Jag fick nämligen en idé när jag skulle damma av knivsamlingen  häromdagen. Man får så många goda idéer när man pysslar med sina knivar håller ni inte med om det?

Då knivarna vid det här laget hunnit bli några stycken kom jag på att förutom att de flesta är fällknivar så har de en eller flera andra egenskaper gemensamt. Fast ibland inga alls eller bara någon enstaka. 

Ja, det var det som var själva idén till bildserien, likheter och skillnader. Att bygga in ett tema, en minsta gemensam nämnare i bilden eller rent utav en "Fem myror är fler än fyra elefanter"-del, det vill säga "en skall bort". Någon kanske inte passar in alls. 

Bildgåta - vad för de här knivarna samman?



Svårighetsgraden kommer att variera högst avsevärt från det uppenbara som även icke knivfantaster kan klara till det lite klurigare som kanske i något fall kräver lite kunskap eller åtminstone eftertanke. 

Men som jag skrev på IG så behövs lite uppvärmning. Första bilden är därför inte så komplicerad. Dagens fråga är därför - Vilken är den minsta gemensamma nämnaren för de här knivarna?


/ J - the riddle

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera