fredag 31 augusti 2018

Fredags-EDC XX


Den är död! 

Va!? Vad då? Vad har dött?

Jo, telefonen. De obligatoriska två åren har gått och därmed är både utökade abonnemangskostnader och garantier ur leken. Då lägger förstås elektriska prylar av. Det tycks vara mer regel än undantag.  I det här fallet är det batteriet som tvärdött och laddar ur på nästan ingen tid alls. Och på moderna telefoner byter man inte dem med lätthet eller knappt alls. Ny telefon krävdes således. En sådan är redan införskaffad och snart i hand. 

Men det var inte vad jag tänkt mig. När nu telefonen var avbetald hade jag föreställt mig hur jag glad i hågen levde med mitt billiga abonnemang och sparade pengar. Men icke då!

"It's Over" Så gick HTC 10an i himlen in


Annars en fredag som senare ikväll kommer spenderas i tv-soffan avnjutandes Finnkampen. I fickan hittar man idag en tolkning av en Higonokami från Katsu. Den är hypermodern med kolfiberinlägg i handtag gjort av TC4-titan och blad i D2. Den har också alla "tillbehör" som kullager och "detent" i keramiskt material, översträckningsskydd och stålförstärkning i låsarmen och det är naturligtvis en flipperkniv. Även om det är en frontflipper via en förlängd tang vilket är ett lån från de traditionella modellerna av Higonokamis. 

Som komplement tjänar en en Victorinox Pruner vilken delvis är dess raka motsats. En kniv jag verkligen gillar. Två blad varav ett är just ett beskärningsblad vilket innebär ett kort litet hawkbillblad. Det är perfekt till kartongöppning och liknande varpå man slipper tejprester och annat skräp på huvudbladet. 

Pennan är min enda "tactical pen" och kommer från Fenix. Ni vet de som även gör ficklampor och dylikt. Modellen kallas "Halberd".  


/ J - mobildödaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar