måndag 20 augusti 2018

Nya knivar från QSP


Häromdagen kunde ni läsa om mina intryck av "Shark" från märket QSP. Upplevelsen var inte sämre än att jag har ett par nya knivar från dem att kika närmare på. Modellerna har utöver produktionsnummer även fått namn och jag kan därför presentera "Parrot", den mindre av de två samt "Phoenix". 

"Parrot", den öppna av de två och "Phoenix". Två fällknivar från QSP


Båda modellerna har handtag i G10 och färgen drar åt pansarvärnsoliv eller "military green" som jag tror den kallas. Grönt är skönt och det passar i det här fallet. Båda knivarna kommer förstås att recenseras vad det lider. 

Första intrycket är emellertid att den mindre papegojan är den jag föredrar av de två. Den har en bedräglig enkelhet som jag gillar. Förutom en recension känner jag att det är på plats med en jämförelse mellan den och någon annan budgetkniv. Jag ber att få återkomma i ärendet. 


/ J 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar