onsdag 6 februari 2019

Dagens bild nr 167 "En kniv för Macbeth"


Det är något visst med spetsiga föremål. Motsatsen lockar också folk har jag märkt nu när "cleaver blade" är en trend i fällknivsvärlden. Själv är jag mer spetsig vad det verkar. Min preferens i det fallet är saker som drar åt dolk-hållet. Kanske härrör det från min fascination för stiletter när jag var yngre?  

Hur som haver fick det mig att dra igång en #knifeformacbethchallenge på Instagram. 

"Is this a dagger which I see before me?"


"Challenge"


Dolkar eller ej men knivarna på bilden har blad som markant drar åt det hållet. "Spear point" eller "Dagger" det är frågan. Spetsiga är de i alla fall. Från höger: Gerber Combat Folder, OKC Dozier Arrow, Two Sun Boot Dagger, Lionsteel Daghetta och Pro Tech Godfather. 

Har ni några osedvanligt spetsiga fällknivar i gömmorna?


/ J - utmanare

#knivesandbikes  #knivigtvarre

3 kommentarer:

  1. Mina spetsigaste exemplar: Benchmade Spike (normal, mini & auto version), Infidel, Fact, 46,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spike...som i Boguszewski Spike? Var en av mina första "graaler". Jo, de är väldigt spetsiga! :-)

      Radera
    2. Jovisst, Boguszewski Spike från sent 90-tal.
      Tror model N° är 650, 640 & 1000 , auton har samma storlek som minin

      Radera