söndag 3 februari 2019

Februari och framåt

Ny månad och därmed ett nytt kapitel i livets tjocka bok. Eller kanske det är en hel serie romaner  det handlar om i det fallet när jag tänker efter. 

Med det nya månadsskiftet kan även slås fast att ett nytt "knivår" börjat även det. Någon glad entusiast jag såg på FB lät meddela att hans år börjat bra då han redan var inne på den tionde kniven så här långt. Det kallar jag en riktig rivstart! 

Riktigt där är jag inte. Men ett par har det faktiskt blivit. Två som sladdade från förra året i form av den nyligen recenserade Gerber Pocket Square och Spydercos Kapara. Den senare kommer det en recension på inom kort. Utöver det så anlände nyligen en lila skönhet från Italien via Österrike i form av en Zero från AGA Campolin. En kulör som aldrig skådats i knivhögen förut. 

Hogue X5, snart i en blogg nära dig!


Vad mer händer på knivfronten i nådens år 2019? Skall vi hålla oss till den närmsta framtiden så kommer jag att rapportera om hur det går i mitt reklamationsärende med min lilla Piccolo som just nu är på väg tillbaks till butiken då den upphörde att fungera. Det kommer också omdömen och tankar kring ett par mycket intressanta kineser. Det handlar om två väldigt bra EDC-knivar gestaltade i Two Suns "Horizon" och QSP "Mamba". Det är inte alltid sund design, goda material, bra utförande och lågt pris går hand i hand. Men ibland får någon till det. När det talas om QSP så kan jag även tillägga att jag för stunden utvärderar en fastbladare från dem kallad "Erised". 

Vidare plitar jag på några rader om en mycket intressant lånekniv från Knivshop.se, nämligen Hogue X5. Den recensionen kan ni först ta del av på "Vasst". 

En fortsättning på "J stirrar närsynt på" blir det också då jag dokumenterat och dissekerat insekter. Någon gång därefter följer även en fortsättning på min låsencyklopedi och där är det dags för den gamla "liner locken" att presenteras.

Med andra ord händer det en hel del här på bloggen även framgent. Väl mött i februari go' vänner. Se nu till att inte bli lika insnöade som jag bara!

/ J - planeraren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar