fredag 10 maj 2024

Fredags-EDC CXXXI "Spyderco"

Illamående är väl inte helt kul. Men det är vad jag lider av nästan varje dag sedan någon månad tillbaks. Idag drabbade det mig redan på morgonpendlingen. Vädret var fint även om det hade regnat tidigare. Det gjorde å andra sidan att det var mycket syre i luften och temperaturen var tämligen behaglig. Ingen vind att tala om var det heller. Och eftersom det är klämdag för många så var trafiken mycket gles. 

Förutsättningarna var med andra ord mycket goda. Trots det tog jag det extremt lugnt och ändå var jag kallsvettig och illamående när jag kom fram. Var tvungen att sätta mig ned och vila en stund. Men, det går väl över någon gång. 

Jag var pigg nog att kasta lite kniv ett par tre timmar igår i alla fall. Den gången fick jag dessutom med mig en god vän vilket gjorde det hela extra sympatiskt. 

Spyderco


Idag blir det inget av just den varan. Snarare en rejäl jobbdag och därefter lite vila i eftermiddag är planen. I fickan eller snarare fickorna hittas lite blandade knivar från Spyderco. I fickan på arbetsbyxorna och därmed titulerad första förpackningsöppnare är en Chaparral LW. En utmärkt liten kniv. I vänster jackficka hittas en lite större PM2. Den finns där mest av gammal vana. Skall jag vara ärlig tror jag inte den kommer till nytta idag. 

Synes i etern go´ vänner!


/ J - inte helt kurrant

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar