torsdag 2 maj 2024

Dagens bild nr 276 "Sköna maj välkommen"

Sköna maj välkommen! Nu kan man bokstavligen se löven slå ut timme för timme i de här krokarna av världen. Äntligen säger jag. Den här vintern inklusive tidiga våren har inte varit i min smak. Kallt och jäkligt på alla sätt och vis. Men  nu är förändringens tid här. 

Något som märks på mig också. Ett par tre veckor med någon form av mystisk magåkomma samt en smärre operation har satt sina spår. En del av dem märks på vågen också vilket låg helt i linje med mina årsplaner men kanske inte på det sättet. I vilket fall som helst blev det en rivstart på viktminskningen.

Men nu är jag pigg nog att vara ute lite. Så  snart tillbaks till jobbet igen! Men innan dess långhelg. 

Solbadande fickkniv


Bilden tog jag i närheten av stugan där jag brukar kasta kniv. Till helgen tror jag bestämt att jag är stark nog för att köra ett pass eller två med träning. För stunden får det anstå. Kniven ifråga är en kniv från tjeckiska  Acta Non Verba Knives kallad A200. En eminent liten lättviktare. Den finns också i ett något enklare utförande logiskt kallad A100. 



/ J - mitt i våren

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar