fredag 24 januari 2020

Fredags-EDC LV

Retro. Det är inne att vara retro. Framför allt om man inte preciserar eller definierar begreppet. Det passar bra för hela jag är obsolet, något som är ute och tillhör det förgångna. Åtminstone är det en känsla som allt som oftast smyger sig på. 

Och apropå att var ute har jag varit det för sällan hittills i år. Innesittande på grund av skittråkigt väder har varit ett konstant tillstånd. Kallt hade jag haft fördrag med men det här? Grått är bara förnamnet. Mörkt, blött och trist och är vad man får vänja sig med här omkring. De säger vi går mot ljusare tider, fan tro't. 

"T1 and No 5"

Knivarna jag bär idag är lite "ute" de också. Kizers T1a är en aning förbisedd tycker jag. En ruskigt bra kniv. Möjligen med undantag för att clipet kunde varit lite bekvämare i alla grepp. Men i övrigt är den genomsympatisk. Ännu mer omodern är troligen EKA No 5, en liten backlock i stål. Ett annat mer positivt laddat ord för "omodern" i sammanhanget är kanske "klassisk"?

Det kanske är det jag är med, klassisk? Fast det vete f-n. Hur som haver, glad fredag på er go' vänner!!

/ J - obsolet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar