fredag 22 maj 2020

Fredags-EDC LXIII

Långfredag är det idag. Såsom varandes ateist vet jag inte om jag tycker att den är så mycket längre än några andra dagar. Värre var det när man var yngre vill jag minnas eftersom allt var stängt.

Fast vid närmare eftertanke är det mesta stängt idag också. Inte på grund av djupt rotad religiositet utan på grund av ett litet aggressivt virus.

Tänk att något så litet kan orsaka så mycket elände för så många. 

Cold Steel Pro Lite Al Mar Stinger och Kershaw Blur
Och färgen är...


Den tanken fick mig att känna mig lite blåbluesig idag. Det yttrar sig genom svart sinne och blå knivar för dagen eller kanske bara för stunden, vem vet. En av dem är Cold Steels mycket ergonomiska arbetshäst Pro Lite. Den får sällskap av en nyckelsknivsring kallad Stinger från Al Mar. En utmärkt paketöppnare. Och så Kerhaws moderna klassiker Blur designad av Ken Onion. En av de bättre EDC-knivarna överhuvudtaget.

Mer spännande än så blev det inte för dagen. Ta hand om er och framförallt håll er friska!


/ J - blåbluesig

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar