torsdag 21 maj 2020

Ny kniv - Benchmade Bugout

Bättre sent än aldrig heter det som bekant. Och det får väl sägas om mig och min relation till den här kniven. De flesta har redan höjt den till skyarna. Några invände att den var för klen och flexig och någon annan gillade inte originalfärgen vilket lett till att det närmast uppstått en industri kring att tillverka andra skollor eller sidor till den här kniven.

Men utan tvekan en mycket omtalad kniv hur som haver.  

Ny fällkniv Benchmade Bugout i OD green
Benchmade Bugout

Det är förstås Benchmades Bugout jag talar om. Det här är versionen med svart blad och handtag i pansarvärnsoliv eller vad färgen kan tänkas heta. Snyggt är det i alla fall med de lite blingiga närmast guldfärgade detaljerna i tumknoppen och distanseran i ryggen. Jag hade lite svårt för den babyblå ursprungsfärgen.

Knivens signum är den låga vikten, jag tror den väger in på 52 gram eller så. Annars har den de för Benchmade vanliga finesserna som Axis-lås och ett litet bra clip. Stålet är S30V och det är de kända för att hantera på ett förnämligt vis.

Det skall bli roligt att skriva om den här. Men jag direkt säga att för att vara så lätt väger den tungt. 




/ J - lättar knivar istället för sig själv

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar