måndag 4 maj 2020

Dagens bild nr 210 Liggandes

Den ser onekligen avslappnad ut där den ligger. Om det inte vore för att jag visste hur blöt den där biten mossa egentligen är hade jag dykt ned där jag också. Lagt mig bredvd, sedan legat kvar och njutit av vårsolen och lyssnat på granarnas viskande där de stillsamt vajar i sin uråldiga dans. Låtsats om som om världen utanför inte fanns. Låtit fåglar sjunga mig till sömns. 

Nu tar jag kameran, knäpper ett par bilder, fäller ihop kniven och stoppar ned den i fickan igen och går vidare. Men minnet av stunden lever kvar. 

Ansø design
"Just laying around"

Kniven känns igen för den som följer min blogg vid det här laget. Det är förstås Fox serieproducerade version av Jens Ansøs Ziggy. Den här versionen med svärtat blad och handtag i kolfiber. En kniv som jag recenserat och gett högt betyg. Och jodå, den är fortfarande bra, den har inte på något vis hamnat i onåd. Fast ett lyxproblem som ibland uppstår är att jag måste rotera mellan knivar för att få mer tid med dem i syfte att skriva om dem. 


/ J - mossig

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar