tisdag 1 mars 2016

Instagram

Man skall ju ha ett Instagramkonto nuförtiden. Det tog mig en evighet att förstå men jag skaffade ett för någon månad sen. Och det är ju riktigt kul! Jag gillar ju bilder i olika form. Både att ta egna och titta på andras. Nu ligger fokus på knivar och cyklar på mitt konto. Något tema bör man ju ha men det smyger in någon annan bild då och då.

Jag har till och med EN "Selfie", eller nja, riktigt äkta är den inte då vi är två på bilden. Annars har jag svårt att förstå konton med tvåhundra versioner av "Me Myself and I" som tema. Det är inget jag blir lockad av att följa direkt. Men i sammanhanget är jag en stofil och inte riktigt så narcissistiskt lagd.  Jag upptäcker dem när jag letar efter andra personer att följa och därför kikar på dem som följer mig. 

Det är intressant hur olika bilder kan uppfattas. Ni vet den där bilden jag även delade på Facebook i grupperna "Knivsamlaren" och "Tungur Knivur", den jag döpte till:


"Rush Hour"


Några av mina fällknivar...



Den har löpt amok, för att vara min skall tilläggas. Just den bilden av alla är i skrivande stund uppe i 2580 "likes" och har gjort att jag på tre dagar ökade från runt femhundra "följare" till över niohundra. 

Den är uppenbarligen mycket populär!


/ J - "bildar" sig

2 kommentarer:

  1. Kul! Grattis också till csknives repost av din bild! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är inne och gillar mina bilder ibland. Sen är det någon stor samlingssida som plockat upp några av mina Spydercobilder (Canevetes, tror jag det var). Det innebar att där fick de bilderna tusentals "likes" och min sida sådär 75st :-) Även Spyderco Sweden delade någon av mina bilder! JO, det var den jag kom som "runner up" med på Spydercos "tävlingstråd" :-) kom jag på nu.

      Radera