torsdag 31 mars 2016

Dagens bild nr 30


Det här inlägget föranleddes av en kommentar jag fick på en bild av det här paret på Instagram. Det var en kille som sa "Damn, hadn't noticed" när jag påpekade att de var lika varandra. 

Jag tycker att det är ganska uppenbart att det är samma kniv gjord i olika material. Än mer tydligt blir det om man har aluminiumvarianten av 0770. Då skiljer ju inte ens materialen i sidorna på handtaget. 

Men förutom de yttre dragen är ALLT olika. Material i blad och handtag, vikt, balans, toleranser med mera. Sen kan man verkligen fråga sig vilken kniv som är mest prisvärd? 


"Like Two Pees in a Pod"


Själv gillar jag Zero Tolerance 0770CF men använder knappt Kershaw Link alls. Det är något med hur den känns i handen som känns bakvänt för mig. Jag har svårt att sätta fingret på exakt vad. 

Sen kan tilläggas att ZTn är väldigt tunn så den är definitivt inget du täljer loss med. Men som fickkniv är den utmärkt!



/ J - letar likheter

(Recensioner finns förstås. ZT0770CF hittar du här och Kershaw 1776 Link här!)

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar