tisdag 22 mars 2016

Liket lever!

Efter sju sorger och åtta besvär skall jag försöka återuppta såväl livet som skrivandet. Både den här bloggen och "Cykligare" har varit sorgligt eftersatta. Det blir så när saker kommer emellan som ni säkert väl känner till. Men ibland måste man prioritera och hälsan kommer först. Men livsandarna återvänder så sakta och med dem såväl lusten att röra på sig som att motionera fingrarna.  

Därför kommer det att hända en hel del här framöver trots allt. Närmast en recension som jag nästan färdigställde innan jag gick och blev sjuk av EnZos utmärkta "Birk 75".

Sen följer en presentation av en mer exotisk företeelse bestående av en lånekniv från Knivshop och Tora Tactical Knives. Det är deras karambit "Dragon" som är aktuell! Bilder av den dyker upp på mitt Instagramkonto då och då! Glöm för all del inte att titta in där om ni uppskattar i huvudsak knivbilder men även en och annan cykel och någon anomali.

Inte din vanliga morakniv! "Dragon" från Tora Tactical Knives


Sen har jag en hög knivar på lut från den egna samlingen och märken som Al Mar, Benchmade, Buck, Case, Kizer, Real Steel, Rough Rider, LionSteel, SRM och naturligtvis Spyderco som väntar på att presenteras i olika form. Gammalt och nyare i en salig blandning.

Ytterligare ett kommande recensionsobjekt. Bencmhade 551-1


Därutöver har jag fått ett erbjudande om att testa några låneknivar och det är något jag INTE kan säga nej till!! Jag är mycket tacksam för den möjligheten. Sådant värmer!

Även samarbetet med eminenta Knivshop.se fortsätter förstås och därifrån kan godbitar av olika slag tänkas dimpa ned. Vad som är aktuellt vet jag inte i skrivande stund så det får bli en överraskning inte bara för er utan även för mig. 

Då och då blir det några spontanreaktioner på vad ni och andra skriver och vad som sägs på FB och i diverse forum och en sådan sitter jag och plitar på nu. Rubriken är "Bra och dåliga knivar". En möjligen något provocerande text för någon som föranletts av ett par diskussioner jag varit inblandad i. 

Väl mött på en blogg nära dig!


/ J - inte död, bara halvt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar