fredag 21 september 2018

Fredags-EDC XXIII


Fredag igen och jag skall försöka njuta av den efter bästa förmåga. Det efter att jag i annat forum skrivit av mig om viktigare ting än knivar. Nämligen liv och död och hur det kan arta sig när trafik är inblandat. Den hågade kan ta del av den texten publicerad på Cycling Plus och "Cykligare"

Men för övrigt skiner solen lokalt och dagen ser ut att arta sig väl. Hoppas innerligt att den gör det för så många som möjligt. Ha det bra och ta hand om er själva och varandra!

Fredags-EDC


Dagens fickskrot kan signeras Spyderco och Viper eller snarare Sal Glesser och Tommaso Rumici om vi skall vara petiga. Det rör sig förstås om Shaman resptektive Dan2 Två knivar jag verkligen gillar och som kompletterar varandra väl. 

Sen visar det sig att jag  inte var helt ärlig då det långt ned i vänster byxficka även hittas en Victorinox Pruner. Kniven som blivit en oväntat stor favorit och ofta bara finns där. Emellertid är den lätt att tappa och den har redan hittats tre gånger av kollegor på jobbet efter det att jag suttit och fikat i någon fåtölj. Den har en tendens att min sina runda former vilja glida ur fickan om den inte är begravd djupt nog. 


/ J - eftertänksam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar