måndag 3 september 2018

Ny kniv - Two Sun TS32


Om den inte redan heter så borde den här kniven döpas till "Chameleon". Den skiftar nämligen färg efter vilken vinkel den betraktas från. Det framgick inte riktigt av bilderna på nätet så jag förutsatte att den var titangrå vilket det mest såg ut som. Det är den inte vill jag påpeka! Den är grönanodiserad i botten med topparna på det organiska mönstret i en kopparton och avvikande struktur. Det gör att i vissa vinklar är kniven närmast grön, i andra kopparaktig och ibland grå/lila/titan. Allt beroende på hur ljuset fallet. 

Tilltalande organiska former på Two Sun TS32

Annars är den konstruerad som (nästan) alla Two Sun-knivar. Handtaget är gjort av TC4-titan, bladet av D2-stål löper på lager. Både de och detentkulan är av keramik. Men på några punkter avviker den här kniven tämligen kraftigt. Ja, designen är inte den mest vanliga med sin krökta rygg och hawkbillblad men utöver det saknar den clip och framförallt "flipper". Den är även mindre och tunnare än majoriteten av modeller från "Night Morning Design". Överlag ett spännande snedsprång från det ordinarie.  

I andra änden väntar ett hawkbill-blad


Hur som haver gillar jag den mer än jag trodde jag skulle göra. Knivseptember börjar bra!

/ J - höstar ned sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar