fredag 14 september 2018

Fredags-EDC XXII


Tjohoo, det var dags igen. Fredag - en dag bättre än många andra i detta nådens år 2018. Även en höstförnekare som jag måste erkänna att årstiderna har sin gång. Ett gult löv mitt i pannan på mig när jag kom ut genom dörren och en temperatur en bra bit under tio grader när jag cyklade till jobbet imorse är argument för det. Jodå, vintern kommer som de säger i "Game of Thrones". 


Fredags EDC XXII eller XII på Instagram. Siffrorna är inte kalibrerade

I fickorna hittas bland annat ett nytt läderfodral till mobilen som inte fått någon patina att tala om än. Vidare behövs det kanske skrivas något och det görs företrädesvis med den enda fräcka penna jag äger för stunden, Fenix Halberd. Höstkvällar kan vara ruffiga och ljuset i mörkret kastar Thrunites Ti Hi. 

Knivar behövs alltid och idag är det den sobra stilen som dominerar. Den nyligen recenserade Fox Terzuola med trähandtag förvaras i höger jackficka. I byxorna återfinns en Dan, närmare bestämt en kniv döpt efter knivdesignern Tommaso Rumicis kompis Dan som förolyckades. Fast det är även en fiffig akronym som står för "Daily Assorted Needs". Den här versionen med sidor i "maroon linnen micarta", eller vinröd linnemicarta på svenska. Kniven görs av italienska Viper.  


/ J - en man och hans fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar