fredag 13 september 2019

Fredags-EDC XLV

Fredag igen tycks det. Den här veckan har försvunnit och dessvärre inte av någon god anledning. Det har varit rejält struligt på den personliga fronten kan jag avslöja. Desto bättre att det finns andra fronter som till exempel den här! 

Knivarna har rullat in på sistone och jag är i full färd med att bära, testa, fotografera och naturligtvis skriva om dem. Det i samarbete med framförallt Knivshop och Ruike Sverige. 

Pennan glöder därför eller snarare tangentbordet. Jag hamrar in mina digitala hieroglyfer med viss frenesi. Några knivar testar jag lite hårdar andra blir mer utvärderade och kommenterade. 

"There is no E in my EDC"

För dagen bärs den här eminenta uppsättningen. Pelican från QSP Knives kallas den övre modellen. Det är en mycket välgjord tolkning av en stor wharncliffe. Handtaget är av "Flax" vilket är en tolkning av linnemicarta. Bladet är är S35VN och det löper på kullager. Som komplement hittas i min högra ficka på hoodien en Kershaw Dividend. Jag har oftast en lätt kniv där som kan nås även om man sitter ned. Divident är en modell som växer kan jag säga. Den är tämligen enkel och därmed inte så extraordinär men välgjord även den. Sen hänger en liten Leatherman Style CS från en byxhälla. 

Det kan tilläggas att jag "fuskar" på edc-fronten idag. Som vanligt bär jag nämligen med mig en messenger-bag även om jag för dagen faktiskt inte cyklar. I den återfinns ytterligare ett flertal knivar. 

Dels någon form av multiverktyg som tillhör basutrustningen. För stunden är det min tämligen nya Ruike LD41B. Ett utmärkt mutiverktyg att med sig för övirgt. Dels återfinns ett par stycken testobjekt nedstoppade för utvärdering. De är knivar jag är lite mer rädd om så de får husera i vadderade fodral i det här fallet.  


/ J - fredagar sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar