lördag 14 december 2019

Fredags-EDC LIII "Den trettonde"

Någon som är vidskeplig? I så fall är den här dagen inte mycket att hänga i granen trots att det lackar mot jul. Själv höll jag på att tappa ett hjul imorse. Eller det var väl inte så nära men kraftiga vibrationer från höger fram antydde att någon bult behövde efterdras. Eftersom jag redan gjort det är jag en smula misstänksam. I värsta fall kan jag ha dragit bultarna runda. Hoppas inte så är fallet. 

"Friday the 13th"


För att klara av dylika dagar krävs ett par bra knivar. Eller rättare sagt, det behövs alltid. I det här fallet den eminenta Spyderco Native 5 LW. En urpraktisk sak som jag har mycket gott att säga om. Det visade sig vara en av de där knivarna som håller i längden. Andra tror man skall bli sådana efter att ha recenserat dem men så visar historien att utfallet blivit något annat. 

En annan kniv som känns som en favorit även i långa loppet är QSPs Pelican som jag precis skrivit om här på bloggen. Eftersom den är så pass ny kan jag inte riktigt uttala mig om hur mycket den kommer att bäras i framtiden. 

Sen behövs ibland, om än tämligen sällan nuförtiden, en penna. Och förstås en ficklampa. Är på jakt efter en ny men har lite ont om likvida medel så här års. Det jag söker är en med tryckknappsfunktion. Det mesta är utmärkt med den här Thrunite-modellen. Allt utom att den skall vridas för att aktiveras. Något som ibland är mindre fördelaktigt. 


/ J - säger "även en tappad jul är ett hjul"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar