onsdag 22 februari 2023

Dagens bild nr 267 "Yester-Leaves"

Det förra inlägget i "Dagens bild"-serien betitlades "Evergreen". Det här är måste i såfall bli dess motsats, "Yesterleaves". En bild från en om jag minns rätt mycket sympatisk skogspromenad förra hösten. Strax innan allt regn började. 

Spyderco Kapara laying on top a pile of brown oak leaves
"Yesterleaves"


Kniven är inte ny men fortfarande en förträfflig EDC-kniv från Spyderco. Ja, den duger till mer än så faktiskt. Det är en mycket sympatisk design av Alistair Phillips från Australien kallad Kapara. Det enda jag inte är helt bekväm med är låset. Jag vet att många sjunger "compression locks" lov men jag sällar mig inte till hyllningskören. Med min fingerstorlek, som ingalunda är extrem, är det rätt fippligt att nypa tag i låsarmen för att sedan släppa låset. Den är inte intuitivt och det är vare sig lätt eller smidigt i mitt tycke. Det går men utrymmet, åtminstone på den här modellen, är för snålt tilltaget. Det var kritik jag framförde i min recension och det gäller fortsatt. 

Men det är inget som "förstör" kniven för mig och i övrigt är den riktigt bra, fast dyr. Det måste medges. 

/ J - generellt inte överförtjust i spindlar

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar