fredag 17 februari 2023

Fredags-EDC CXIV


Det var ju också en jäkla start på dagen. Det var ju så varmt och skönt där i sängen. Jag kände mig som ett med lakan och täcke på något vis. Jag hade funnit min plats i livet. 

Kontrasten blev därför dramatisk efter det att jag tvingat mig upp för att bege mig ut på en cykeltur i isande kallt duggregn och tilltagande vindar. Säg hej till Otto. Eller åtminstone hans förelöpare om man får tro herrar och damer meteorologer. 

Även på humörfronten är det en aning turbulent. Mörka moln kan skönjas vid horisonten men ljusglimtar finns. 

På knivfronten stormar det mindre. Möjligen kommer det någon mild bris och jag väntar in lätt nederbörd i form av några nya knivar från ett för mig tämligen ovanligt håll. Ett märke jag inte ägnat  mycket uppmärksamhet på senare tid. Eller snarare, tittat har jag gjort men inte mer av skäl jag ämnar återkomma till vid presentationen av dem. Har jag tur anländer de i eftermiddag. 



I fickorna råder däremot stiltje. Lugnet kommer från en trygg och harmonisk Viper Turn som är en kniv designad av Fabrizio "Silver" Silverstrelli. Ja, det är för övrigt han som även designat den andra kniven på bild kallad Novis. Silvestrelli är flitigt anlitad av Viper och resultatet av det samarbetet brukar vara lyckat.

Den här versionen av Turn kallas "Essential" och är faktiskt en lite enklare variant. Det innebär mest att den inte har de titanbolster som lyxmodellen har. Annars är materialen canvas-Micarta och M390. Det gäller båda knivarna för övrigt.

Nu dags för lite matlagning. Jag jobbar ju i kök, idag är det Wallenbergare som står på menyn. Ikväll blir det något udda för mig. Det blir balett på konserthuset! Kievs nationalbalett framför Tjajkovskis Svansjön.


/ J - funderar på hur svanar flyger i storm

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar