onsdag 1 mars 2023

Jaha, mars?

Det är då själva f-n! Det skulle man kunna utbrista kring den skidstafett jag nyss sett. Det gick väl inte direkt som alla hade trott. Men det var faktiskt inte det jag hade i åtanke utan snarare väderfenomen. Ett mycket specifikt sådant. 

Tänk att jag som varit i norrland otal gånger (dock mest om sommaren) och i Norge så högt som Narvik och Lofoten aldrig sett norrsken. Och nu, ja nu är det norrsken i hela jäkla södra Sverige. Vad händer då? Får jag syn på det....NÄ! Eller jo, i efterhand på  massa vänners inlägg på Facebook och Instagram.

 Så dagen efter ger jag mig den på att sitta och spana. Planen var att vara uppe länge och med jämna mellanrum spana upp mot den svarta natthimlen. Problemet var bara att himlen inte var svart då utan jämngrå och disig. Då blir det inget jäkla norrsken. Räkna med att jag försöker att spana lite ikväll/natt också. 

Så började min mars månad. Annars är det mest månaden då man hoppas på att våren skall kika fram och tiden då mina syskon fyller år. Annars har den här månaden ingen särskild bäring för mig. 

Mars började i alla fall med sol! CRKT Jake avnjuts med en espresso


På knivfronten vet jag inte heller om det händer så extremt mycket. Ett par knivar är på ingående tror jag bestämt. Dels någon variant av en SRM-kniv jag tidigare recenserat fast i upphottad upplaga. Samt icke att förglömma en Civivi jag ser fram emot i form av den relativt nyligen presenterade Sokoke. En modell som på bild ser oerhört kompetent ut. Den tror jag på förhand kan bli en favorit. Utöver det kan det bli någon CRKT också. Men vad låter jag vara hemligt än så länge. 

Sedan har jag lite av en back log med recensioner som står på kö. Så jag planerar att försöka beta av den. Om planerna håller blir det bland annat en nittiotalsikon i nytappning från Camillus, en av de senaste knivara från Maniagobaserade Viper Knives och troligen någon QSP. Det sistnämnda märket representerad av den "neckern" Canary

Utöver det när jag väl en förhoppning om att få skriva något om knivkastning. Men det ligger delvis i andra händer än mina. Det vill säga moder naturs. Förra gången jag försökte kasta något på absolut djupfrysta björktavlor som därtill var glaserade i is så gick en spets till slut av. Följaktligen kommer jag att avvakta till dess att solen varit framme ett tag. 

Väl mött även nästa månad kära läsare!!



/ J - månadsvill

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar