måndag 4 juli 2016

Dagens bild nr 57 "Verklig EDC"

Om man skall vara ärlig så bär jag inte alla knivar varje dag. Jo, alltså - jag har minst en kniv på min person varje dag, ibland kanske två eller till och med tre. Ibland kompletterat med en ficklampa, multiverktyg eller vad jag råkar känna för eller tror mig behöva. Men det finns därmed inte en kniv som jag bär VARJE dag, som i äkta "E D C" det vill säga "EVERY DAY CARRY". 


"True EDC"


Vad jag verkligen bär varje dag är snarare det jag inkluderade i den här bilden. Min förlovningsring i palladium och mitt halsband.

Runt halsen bärs en torshammare från en skånsk gravhög. Eller för att vara mer exakt, det är en museumreplika tillverkad i begränsad upplaga av en funnen hammare. Den har jag haft runt halsen sen jag var arton år. Den är numera hårt sliten på baksidan på grund av hår på bröstet, ha ha och lädersnodden har gröpt ur bronset kring hålet. Det är inte bara knivar som får patina med åren. 


/ J - rannsakar bärandet

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar