lördag 19 augusti 2017

Ni känner igen känslan


Känslan av väntan och förväntan när man beställt en ny kniv, känns den bekant?

Den är en påtaglig del av knivinförskaffande vare sig det sker i samlarsyfte eller ej. Ibland funderar jag på hur stor del av själva processen som den faktiskt utgör. Den börjar med själva "jakten" när objektet letas upp eller möjligen jagas ned beroende på hur svår kniven är att få tag i. Därefter väntan på att vad som nu införskaffats skall dyka upp i lådan eller på närmaste postutlämningsställe. Om alls får väl dessvärre tilläggas nuförtiden. Rekommenderade paket rekommenderas varmt kan man lite vitsigt uttrycka sig. 

Ni vet...DEN känslan. Dessvärre ett äldre paket


Fast egentligen börjar processen långt tidigare. Med en känsla av "villhöver" eller kanske faktiskt behöver. Inte sällan väckt av bild på Instagram, valfri hemsida eller kanske en recensent - vad vet jag? Sen en tid av funderande och övervägande även om de finns många som i det här stadiet går från ord till handling omedelbart. 

Det gör inte jag. Dels kan jag i de här fallen vara en bit velig men framförallt handlar det om brist på likvida medel. Har man gott om pengar är det ju bara att gå och köpa den kniv man nu eftertraktar och sen är nog med det. Förutom om vi talar om riktiga dyrgripar där det kan vara flera års leveranstid men det är något annat. 

Här måste det vägas för och emot. Stadiet "behöver" får nog omdefinieras i det aktuella fallet. Jag är tämligen säker på att jag av rent praktiska skäl inte behöver så värst många fler eggredskap. Hemmet innehåller allt från sekatörer och saxar via köksknivar, fällknivar, multiverktyg och fastbladare till stiletter, dykarknivar och kastknivar. Allt i plural. 

Fast nu är ett paket på väg i alla fall, från Knivshop.se. Den här gången mest för recensionssyfte faktiskt. Men väntan är ändå där. En viss spänning infinner sig och särskilt när jag faktiskt inte kommer ihåg exakt vad paketet innehåller. 


/ J - intet är som väntanstider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar