måndag 21 september 2020

Ny kniv - Ruike P662-B

Ibland blir man överraskad när knivar anländer. Det spelar nämligen ingen roll hur många jäkla knivar man äger eller har hanterat eller hur väl man läser beskrivningar och specifikationer. Av någon förunderlig anledning bildar man eller åtminstone jag, sig en uppfattning i vilket fall som helst och ibland överensstämmer inte den bilden helt med verkligheten.  

I det här fallet var kniven väsentligt mycket mindre än förväntat. Efter att det intrycket lade sig noterade jag snabbt att känslan i kniven, hur den är konstruerad, hur den känns att hantera och materialen omedelbart talar om vem som är OEM-tillverkare av den här modellen och därmed Ruikes övriga sortiment. Något de för övrigt inte alls är hemliga med. Knivarna görs av SRM eller SanRenMu som de hette förr. 

Den här modellen har fått namnet P662-B

Ruike P662B


Att det blev just den här modellen som stod på tur när det handlar om Ruike är inte en ren slump. Senast det begav sig recenserade jag en annan kniv i Ruikes "P-serie" kallad P671. Den kniven var jag måttligt förtjust i beroende på hur tjock den var och hur illa handtaget passade min hand. Då nämnde jag att den här kniven såg mer sympatisk ut om man skall ge sig på den här storleksklassen. 

Jag kan avslöja så pass mycket att min uppfattning därvidlag förstärkts, jag uppskattar den här kniven mer än den förra. 




/ J - Ruikar loss


#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar