lördag 19 september 2020

Dagens bild nr 227 Jag föredrar hårda paket

Ni minns när man var riktigt liten och det var jul och man tjuvklämde och skakade lite på paketen under granen. Eller om man lyckades hitta några väl gömda födelsedagspresenter någon dag i förväg.  Minns ni även den lätta känslan av besvikelse när paketen var mjuka? När misstanken om att det kunde vara ett par stickade raggsockor från någon äldre släkting i paketet infann sig? 

Idag uppskattar jag verkligen ett par handstickade sockor skall väl tilläggas. Ett tecken på åldrande så gott som något. Men det är fortfarande något visst med hårda paket. Särskilt när de kommer från känd avsändare och kan tänkas innehålla ett vasst verktyg. 


"I like hard parcels the most"


Paketen i bakgrunden har dykt upp förr i mina bildar och är "statyetter" eller vad de kan tänkas sorteras under gjorda av skulptören och tillika min f d svärfar Staffan G:son Lind. De kallas just "hårda paket", gjorda i småländsk granit och järn. 

Kniven är ungefär lika tuff, det är Lionsteels TM1. En elegant best som jag tidigare recenserat här på bloggen. En kniv som är lätt och välbalanserad trots sitt brutala yttre. Den råkar också vara den mest ergonomiska fällkniv jag äger. 


/ J - letar paket

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar