torsdag 12 augusti 2021

Tack!

Nu brukar jag inte ägna mig att skärskåda statistik för den här sidan särskilt ofta. Vid enstaka tillfällen så händer det emellertid och igår var ett sådant. Orsaken till varför minns jag faktiskt inte. Resultatet var dock synnerligen positivt. Eller konstigt kanske, fast, avvikande är nog ett bättre ord än konstigt. 

Jag vet nämligen ungefär vad siffrorna brukar hamna på. Kring 6000 läsare per månad är vanligt och det är också de siffror jag uppgett när någon frågat. Så har det varit ett tag. Ibland något färre och ibland något fler. Inget konstigt med det. 

Men så plötsligt, de sista trettio dagarna 11 800 läsare!! Även när jag tittade närmare på de sista tre månaderna (8500/mån) och de sista sex månaderna (7400/mån) så har siffrorna ökat markant. Återstår att se om det var en tillfällig topp i diagrammet eller om något verkligen har förändrats. 

"Tungviktare" var vad jag döpte den här bilden till. Nu verkar det förmätet då man kan förledas att tro att den handlar om mig. I själva verket var det en indirekt kommentar till kniven, en Al mar S.E.R.E


Anledningen till uppgången kan det bara spekuleras i. Men jag kan inte låta bli att misstänka att en kombination av pågeånde pandemi och semestertider har något med saken att göra. Mer tid att ägna sig åt sina intressen och kanske läsa en blogg eller två i samband med det tror jag är förklaringen. Sen vore det förstås fantastiskt kul om fler faktiskt vill läsa om knivar också. Det skall jag inte sticka under stol med. 

I vilket fall som helst gjorde det mig upprymd. I främsta hand ägnar jag mig inte åt bloggande, recenserande och att ta bilder till Instagram och annat för att jaga läsare/tittare men samtidigt blir jag förstås både smickrad och glad om någon vill ta del av det jag gör. Annars hade jag inte behövt publicera något överhuvudtaget. Det går att skriva hemma på sin kammare också. 

Men det styrker mig att fortsätta på den inslagna vägen och därför vill jag passa på att uttrycka mitt varma tack till alla er som tar er tid att läsa, kommentera och kontakta mig! TACK!

För stunden finns det mer tid till att skriva då knivkastandet ligger på is några dagar till följd av ett par små kirurgiska ingrepp på arm och axel. Stygn mår inte bra av snärtiga rörelser har jag förstått. Av samma orsak kan det inte motionscyklas. Återstår bara att hamra på tangenterna med andra ord!



/ J - tacksam

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar