lördag 14 augusti 2021

Dags för SM i sportkastning

Nu är det snart dags. En vecka kvar till SM i sportkastning i Arboga. Eller kniv- och yxkastning för den icke initierade. Arrangör är Arboga sportkastningsklubb. 

Jag hade egentligen inte tänkt att åka men så har min kära sambo konspirerat lite bakom min rygg så nu skall jag tydligen dit ändå! Tävla ämnar jag inte göra då jag inte riktigt anser att jag befinner mig på den nivå som krävs. Därtill behövs något års träning först. Förvisso har jag kastat kniv halva livet men inte bra och framför allt inte under ordnade former. Det har jag bara gjort sedan i maj. Bättre har jag blivit men aldrig haft tillgång till riktiga tavlor så träningen bedrivs ute i skogen och blir därför som den blir. 


Men det skall bli riktigt roligt att träffa andra som kastar kniv och prata lite strunt och se hur tävlingar går till. Det är ju inte så att de duggar i tätt i Sverige. Mest beroende på att såvitt jag vet var ASK - Arboga Sportkastningsklubb den första i sitt slag. Det är också de som är arrangörer av SM för andra året i rad!


Nu är det bara att hoppas att vädergudarna är på arrangörernas och kastarnas sida. Att kasta kniv i ösregn är inte helt lätt och i vilket fall som helst inte lika roligt som att göra det i solsken. En såphal kniv är svåkontrollerad har jag fått erfara. Sedan gillar jag sol bättre än regn helt enkelt.

Men jag hoppas att så många som möjligt tar chansen och tittar förbi och kanske kastar en kniv eller två. Det vore kul att ses helt enkelt! Vad gäller kastningen finns det mer information på ASKs Facebooksida

Återstår då att hitta till Arboga och "Meken". Möjligen har jag passerat samhället vid något tillfälle tidigare i livet men helt säker är jag inte. 


/ J - letar efter vägatlas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar