måndag 16 augusti 2021

Dagens bild nr 246 "Dubbelseende"

Ibland känns det som jag ser dubbelt. Nu råkar det väl inte vara så långt borta från sanningen då jag skall byta ut mina glasögon om någon timma. Domen jag fick från optikern för någon vecka sedan var hård. "Du ser inget!!" Eller ja så krasst uttrycker sig inte min optiker. Snarare är hon rätt snäll och lindade in det fint. Hur som haver blev resultatet detsamma. Nya glas med annan skärpa. Det skall bli förbaskat skönt för nu har jag haft huvudvärk i snart en vecka. Därtill sover jag som en kråka vilket leder till att jag går omkring i min egna lilla dimma. 
 
"Seeing Double"


Men i det här fallet ser jag inte dubbelt. Jag har faktiskt två stycken Al Mar Falcon Classic. Mest beroende på att jag själv råkade sabba den första. Den hade en tendens till glapp i sidled vilket den andra inte alls har. Eftersom det är en nitad konstruktion kan man inte spänna någon pivotskruv. Istället måste niten tryckas till. Det gjorde jag fast lite klantigt med hjälp av ett skruvstäd. Nä, jag repade inte bolstret då jag satte en tunn gummimatta emellan det och metallkäftarna. Däremot tog jag i för mycket varpå niten blev synlig genom den halvpolerade ytan på bolstret. Det är inget som inverkar på funktionen men väl på estetiken. Den inre OCD-människan i mig kom ut och sade att på det viset kan det inte vara. Så nu har jag två. 

I övrigt kan sägas att det är en mycket sympatisk kniv och jag gillar modellen mycket! Nu är det dags för mig att masa mig ut i vädret som för tillfället bjuder på uppehåll och cykelledes bege mig mot stadens centrum och nya glasögon. 

Måndag på er!


/ J - halvblind

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar