torsdag 2 september 2021

Vad händer i september?

- eller den klara luftens återkomst!


Det är tveksamt om september förtjänar en välkomsthälsning. Det är trots allt svårt att till och med i de södra delarna av Sverige hävda att hösten inte är kommen när augusti väl lagt sig ned för att dö. Men än så länge dominerar grönt i färgskalan och i skrivande stund är det varmt och strålande sol utanför fönstret. Det är utmärkt för då hinns det med ett rejält pass knivkastning i eftermiddag och sedan går det att låtsas att det fortfarande är sommar. Hörs det att jag inte är någon höstmänniska?

Kan man låtsas att det är sommar om björnbären inte är helt mogna än?


Så mycket mer fysisk aktivitet är för övrigt svår att åstadkomma idag då jag äntligen fick min andra dos vaccin igår och känner att kroppen är lite seg efter det. Annars är det vad jag ägnar mig åt, kastar kniv, duckar Covid och skriver om knivar. Kanske inte bara det men i huvudsak. 

I bakgrunden dominerar ännu det gröna. Kniven är en Spyderco Endela med Emerson Wave Opener


Apropå det ämnet blir det en hel del innehåll här på bloggen som vanligt under kommande månad. Dels har några nya knivar anlänt även om det varit tunnsått med den varan på sistone. Kassan har varit alldeles för skral för dylika utsvävningar. Men trots det finns representanter från Victorinox och Graf Knives att presentera. Sedan blir det recensioner och näst på tur står en Civivi-modell kallad Imperium som jag nämnt tidigare. Senare blir det knivar av varierande slag från bl a Viper, QSP, Spyderco, Victorinox och AceJet som skall bedömas. En rejäl mix med andra ord! 

Utöver det blir det ett par inlägg på temat knivkastning. Mitt nya nyfunna eller snarare återfunna intresse har verkligen vaknat till liv. Och framgångarna på SM minskade inte motivationen det minsta kan jag säga. Därför tränas det nu en hel del för att se om det kan tänkas ge lite resultat på sikt. Mer om det vid senare tillfälle. 


/ J - mannen som talade med knivar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar