fredag 5 april 2024

Fredags-EDC CXXIX

Fredag. En intensiv sådan så här långt. Jobb förstås, en bra dag på jobbet emellertid. Sedan möte med psykolog. Sådant tar alltid på krafterna oavsett innehåll. Det här var dock ett  mycket positvit samtal. Därefter har det handlats. Kroppen behöver sitt den också. 

Annars ägnar jag mest tiden åt att vänta på den riktiga våren. Den som inte inte inkluderar plötsliga snöstormar. Bilen har inte fastnat i något snödriva men själen har gjort det. I bakgrunden hägrar förutom att jag gillar sol och värme både knivkastning och cykling. Allt går att göra i alla väder, i princip i alla fall men blir så mycket trevligare under bättre omständigheter. 

Imorgon skall det mördas! Eller i alla fall delta i ett mord...på något vis. Frukta icke, undertecknad har inte gått med i ett kriminellt nätverk. Jag och frun skall på "mord på herrgård". Så förhoppningsvis blir det god mat parat med ond bråd död. 

I fredagsfickan, QSP Walrus


Och nej, jag var inte helt positivt inställd till den här kniven när den recenserades för några dagar sedan. Men QSP Walrus får några chanser till. Men om jag inte gör något åt det lösa clipet blir jag galen. Sedan gillar jag inte i grund och botten den här bladformen. Den inställningen har inte och kommer troligtvis inte ändras. Men gången är fortfarande silkeslen och eggen vass. Den dög till att skära ett hål i en matoljedunk på jobbet samt att öppna lite förpackningar med krossade tomater som kommer i tjocka plastpåsar som rymmer 2,6 kg. Typiska småuppgifter för en fickkniv. 

Upplysningsvis kan meddelas att jag lyssnar till Robert Cray Band och dricker kaffe när jag skriver det här. Livet är ok!

Höres eller vad man säger till er alla kära läsare!


/ J - i väntan på

#knivesandbikes #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar